Què és el Flipped Classroom?

El Flipped Classroom o aula invertida és una model pedagògic el qual va ser impulsat per dos professors nord-americans, Jon Bergmann y Aaron Samsque. Aquesta metodologia ha anat adquirint importància al llarg dels anys paral·lelament al desenvolupament de les noves tecnologies.
El model d'aula invertida o flip teaching pretén canviar l'ensenyança tradicional i donar la volta al que s'anava fent fins ara, així doncs, consisteix en l'aprenentatge i l'estudi dels nous continguts a casa per després dur a terme activitats de caràcter pràctic a l'escola mitjançant debats, treballs en grup, activitats de recerca, entre altres. Val a dir que les TIC, adquireixen un paper molt important dins d'aquesta metodologia, ja que la majoria dels continguts es visualitzen en presentacions, vídeos explicatius, enllaços interactius, etc.
Per una banda, dins d'aquesta metodologia, se situa a l'infant en el centre d'interès, de manera que adquireix més protagonisme i un rol més actiu.
D'altra banda, els docents perden la seva figura autoritària i apareixen en un segon pla, desenvolupant el paper d'observadors i de guies en l'aprenentatge dels seus alumnes.


En el següent vídeo podem observar de manera més clara i visual el funcionament d'aquesta metodologia, els seus objectius, el rol dels docents vers els alumnes, etc.